23/05/21

Osakidetzako grebaren kronika

• Maiatzaren 18an eta 19an bi lanuzte egin dira Euskal Autonomia Erkidegoko Osasun Zerbitzuan, eta CNTk bertan parte hartu du.
  • Sail sindikalatik diotenez, langileen autoantolaketak bermatuko du guztiontzako zerbitzua hobetzea, ez sindikalismo burokratizatu batek.

Maiatzaren 18an eta 19an grebak egin dira Osakidetzan, mahai sektorialeko sindikatuek deituta.

Langileen parte-hartzea alde batera utzita, Osakidetzako CNTko Sail Sindikalak azpimarratu du enpresako zuzendaritzaren artean dagoen dibortzioak, azken hauek uste baitute Osakidetza munduko osasungintzarik onena dela, eta kexak oinarririk gabeak eta elektoralistak direla. Mahai sektorialeko sindikatuek, berriz, zuzendaritzarekin itun berriak lortzeko ahaleginetan jarraitzen dute, eta apurrak onartzeko prest daude, emaitzaren bat lortzearren. Bitartean, plantilla gero eta haserreago eta erreta dago, etsi beharrean, bere burua antolatzen eta "ustezko ordezkarien" gainetik pasatzen hasi baita.

Ostiralean, hilak 19, langile horiek biltzen zituen manifestazio blokea zen, alde handiarekin, Bilboko manifestazioan jendetsuena, sindikatu ofizialisten kopuruarena hirukoiztuz. Sindikatu horiek, mobilizazioaz poztu beharrean, ahal izan dituzten traba guztiak jarri dituzte isilarazteko eta ikusezin bihurtzeko. Traba hori ez dute inposatzea lortu..

Sail Sindikaletik diotenez, "barregarri uzten ari ginen sindikatu horietako bateko liberatuetako bat oihuka ari zen; bera zen barregarria, gero eta gehiago gu ordezkatzen ez gaituztela ulertzeko gai ez zirelako".

Orain, bi greba egunen ondoren, dena dago egiteko. Osakidetzaren lantoki guzti-guztietara iritsiko den sare bat sortzea geratzen da. Erabiltzaileak, osasun publikoaren aldeko elkarteak, kolektibo eta mugimendu sozialak, pentsiodunak, feministak eta auzokoak ere sartzea.

Unea da elkartzeko eta entzunarazteko, eta osasun publikoa, komunitarioa eta unibertsala lortzeko, pertsonen zaintzan oinarritua, eta ez haien ekoizpen-gaitasunean, langileak zaintzen dituena eta gaizki tratatzen dituena txanda nekagarriekin, zabor-kontratuekin eta asistentzia-gainkargarekin. Eta lehen harria jarri da.

Argazkiaren iturria: Ecuador Etxea

Ez dago ekitaldirik