23/04/30

Klase-independentzia erakusteko unea da

• Mobilizazioek eredu anarkosindikalistan sakontzeko beharra jarri dute berriro mahai gainean
  • “Gaur borroka eguna da, baina bihar lantokietan borrokatzen jarraituko dugu”, CNTk nabarmendu du

Maiatzaren 1ean CNTk mobilizazioak antolatu ditu Euskal Herriko 4 hiriburuetan eta Barakaldon. Bilbon eta Donostian deialdia bakarka egin du, gainerako lekuetan kolektibo sozialekin eta beste sindikatuekin batera izan dira.

Langileek pairatzen duten krisi kronikoaren testuinguruan, bizi kostuaren igoerak jota, “milaka pertsona langile folkloreaz haratago mobilizatzea arrakasta da”, CNTk adierazi duenez. Barakaldo, Bilbo, Donostia, Gasteiz eta Iruñeko kaleetan bandera gorri-beltzaz bete dute berriro, “langile klasea modu autonomoan antola daitekeela erakutsiz, klase interes propioak defendatuz, patronalaren eta hitzarmen sozialeko sindikalismoaren aurrean kontrabotere lanak eginez.”

Bilboko mitinean, hainbat gai aipatu dira. Lehen mitinean, Endikak, hezkuntza sektoreko langilea, azpimarratu du klase-independentzia erakusteko unea dela orain; krisi anitzen testuinguru honetan, egoerak okerrera egingo baitu; ekoizpenari buruzko eztabaidari “heldu behar diogu: etorkizuneko gizartearentzat beharrezkoa den guztia nork ekoizten jarraituko duen planteatu behar dugu”. Erronka handi horri aurre egiteko, “antolakuntza behar dugu; klase-antolaketa; sindikatu-antolaketa”. Lanean bizirauteko atal sindikalen antolaketan azpimarratu da, baina baita erasora pasatzeko ere:” gure etorkizuna guk geuk erabakitzeko, langile-klaseak.”

Bigarrenean, Itsasok, irakaskuntzako langileak, azpimarratu du garrantzitsua dela sindikatu zuzena aukeratzea, sortzen den bizimodua gauzatzeko. Halaber, gogorarazi du anarkosindikalismoak beste borroka batzuetatik elikatu behar duela, hala nola mugimendu feministatik, LGTB mugimendutik edo arrazakeriaren aurkako mugimendutik. "Langile klasea askotarikoa da eta bizi gaituzten errealitateak konplexuak dira". Amaitzeko, jende guztia animatu zuen era aktiboan parte hartzera, militatzera, hori baita modurik onena etengabeko borroka baten parte izateko, eta borroka hori ez da soilik maiatzaren 1ean edo greba egun isolatuetan gertatzen. "Urteak daramatzagu lanak duintasuna ematen duela entzuten, baina kapitalismoak asmatutako falazia da. Egia esan, langile klasea duintzen duena aktiboa izatea da, bidezkoa denaren alde borrokatzen duten lekuetan militatzea. CNT militantzia horretarako lekurik onena da, CNTn sindikatua zuk egiten baituzu, dogmarik gabe eta inork zure alde egin gabe. "

Eta amaitzeko, azken hizlariak, Enriquek, metaleko langileak, gaur egun pairatzen dugun faxismoa, klase kontzientzia eta alderdi politikoekiko kritika azpimarratu ditu. Trantsizioak utzitako frankismo soziologikotik gaur egun konplexurik gabeko faxismora igaro gara, komunikabide handien bidez zuritzen dena, errespetagarria den beste aukera politiko bat den moduan aurkeztuz, salatu duenez, eta “langile-klasearen kontzientziarik eza funtsezko elementua da ideologia hori garatzeko”. Era berean, salatu du Gobernu Zentralak bere erreforma “saltzen digula kontratazio mugagabearen arrakastarekin, eta gaur, 2023an, kontratazio mugagabe bat ez dela berme prekarietatetik ateratzeko”. Azkenik, gogorarazi du sindikalismoa politikoa dela eta alderdietatik at “antolatu behar garela, Klase Ustiatzailea babesten duten eustormak baino ez baitira”.

Bilboko manifestazio eta mitineko argazkiak: Unai Arraiza