23/05/25

CNTko zerbitzu juridikoek beste finkotasun-epai bat lortu dute Administrazio Publikoan

• Sindikatuak bide hori maila konfederalean ireki zuenetik, hainbat administraziok finko egin behar izan dituzte aldi baterako langileak.
  • Azken kasua Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Politika Lingistiko eta Kultura Sailaren aurka irabazi da.

CNTk urteak daramatza Administrazio Publikoek aldi baterako kontratazioan egindako iruzurra salatzen, endemikoa baita, “adibidearekin predikatu beharko litzatekeen arlo batean, arlo publikoan”, zentral anarkoksindikalistak adierazi duenez. Hala ere, maiatzaren 28tik aurrera administrazioa kudeatzen saiatuko diren alderdien artean “kontu hori lantzea falta dela” salatu dute.

Sindikatuaren zerbitzu juridikoek irabazitako azken kasuan, Eusko Jaurlaritzako langile baten finkotasuna estimatu da, eta dagoeneko hiru doaz Euskal Autonomia Erkidegoan. Kasu zehatz honen garrantzia da, Sektore Publikoan dagoen prekarietatea konpondu nahi duen lan-finkotasunaz gain, “gure azkartasuna, hori lortzeko argudiatu zen jurisprudentzia-irizpidea 2021eko azarokoa baitzen, eta eskaerak 2022ko apirilean aurkeztu ziren”, CNTtik azpimarratu dutenez.

Irabazitako kasua 1998az geroztik aldi baterako kontratuak, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei arreta emateko obra- edo zerbitzu-kontratuak eta bitarteko kontratu egin zituen langile batena da. Langileak aurretik ere salatu zuen bere egoera, mugagabe ez-finko bihurtu baitzen; eta salaketa eta epai berri horrekin, bere finkotasuna lortu da, bi hamarkada baino gehiagoko lan-prekarietatearen aldia amaitutzat emanez, eta “Eusko Jaurlaritza izan da prekarietate horren arduraduna”, sindikatuak adierazi duenez.

Sindikatuak dei egiten die sektore publikoko langile prekarioei CNTn antola daitezen, “inork ez baititu lan-baldintzak hobetuko borrokarik gabe fronte guztietan, baita arlo juridikoan ere”.

Irudiaren iturria: Mikel Arrazola

Ez dago ekitaldirik