23/08/14

Tubos Reunidosek 54,5 milioi irabazi ditu eta irailean ERTE bat ezarri du

• CNTk Tubos Reunidosen (TRG) dioenez, "zentzugabea" da milioi askoko irabaziak lortzen dituzten enpresei ERTEak aplikatzea.
  • "Argi dago TRGk diru publikoaz baliatzeko ingeniaritza ekonomikoa praktikatzen duela" azpimarratu du sail sindikalak.

CNTk helarazi du bere jarrera ERTE honen aurrean. Tubos Reunidos enpresak, Amurrion (Araba), neurri hau irailetik eta 2024ko otsailera arte aplikatuko du. 2022an TRGren irabaziak 43,5 milioi eurokoak izan ziren eta 2023ko lehen seihilekoan 50 milioiko irabazi garbiak izan ditu.

CNTko sail sindikalak argudiatu du enpresa oso ibilbide-orri oldarkorra mantentzen ari dela plantillarekin. "Enpresa egutegietan aldaketak ezartzen saiatzen da, prozedurei jarraitu gabe. Aldi baterako lan-erregulazioak aplikatzea, sindikatu-atalei edo langileei legezko epeetan jakinarazi gabe. Egoerak erantzun sindikal bat merezi du, enpresaren gehiegikeriei aurre egiteko. Guk aberastasuna sortzen dugu eta gogoratu egin behar dute ", azaldu du CNTko sail sindikalak.

Tubos Reunidosek lan hitzarmena berritu berri du, 2027ra luzatzen dena, eta, horrela, milioi askoko laguntza publikoak jasotzeagatik eskatzen den bake soziala lortu du. "Hitzarmenaren negoziazioa ez da zorrotza izan bizi dugun errealitatearekin. Pisu handiagoko gaiak aldarrikatu behar ziren ", adierazi du saileko bozeramaileak.

UGTk, LABek eta CCOOk sinatu dute hitzarmena, hainbat erreferendum egin eta gero, eta tentsio handia izan dute batzarretan. "Tubos Reunidosen kontzienteki mugatzen eta ixten dira sindikalismo paktistatik bereizten diren ikuspegi sindikalak, jarrera kontserbadoristetatik negoziatzen dutenak" nabarmendu du ordezkari sindikalak.

Sindikatuaren esanetan, lan sindikalak etengabea izan behar du, eskubideak mantendu behar ditu lantokiko zeregin sindikal batetik. "Oinarrizko sindikalismoa indartzea antolatzeko eta jarduteko modu berri baten alde egitea da", azpimarratu dute CNTtik.

Argazkiaren iturria: EITBmedia