22/12/03

Sindikalismo berria eraikitzen

• CNTk abenduaren 2tik 6ra hasiko du XII. Kongresu konfederala, Canovelleseko (Bartzelona) Can Palots entzunaretoan.
  • Kongresuaren leloa 'Sindikalismo berria eraikitzen' da, eta Espainiako estatu osoko CNTko sindikatu gehienetako ordezkariak biltzen ditu.

Aurkezpenean, CNTko Antonio Idazkari Orokorraren eta Kataluniako Toni Soler Idazkari Orokorraren hitzak entzun ahal izan ditugu, baita Federación de Mujeres Libres , Mujeres Libres Madrid, FEL, FAIko Grupo Albatros, IWW WISERA, FAU, EMBATeko Celia Casanovas, Solidaridat Obrera Catalunya, David J.Douglass eta William C. Anderson-en kideen hitzak ere. Gainera, Ana Siguenza kideak FORAtik (Argentina) eta Sindicat de Llogatersetik jasotako agurrak irakurri ditu, baina ezin izan dira bertaratu.

Erakunde anarkosindikalistaren biltzarrean, sistema kapitalistak bultzatzen gaituen planetaren desberdintasun-, pobrezia- eta suntsipen-egoera eztabaidatuko da, eta boteretsuenen esku jarraitzen duen erregimen politiko nagusitik igaroko ez diren benetako alternatibak proposatuko dira. Ekitaldi honetako gairik aipagarrienak ekintza sindikal eta soziala, feminismoa, kultura, ekologia, internazionalismoa eta CNTren beraren modernizazioa izango dira.

Kongresuari lotuta, CNTk kultura-jardueren programa bat garatu du, azaroaren 30ean hasi zena. Programa horretan hitzaldiak, erakusketak eta beste jarduera batzuk sartzen dira, hala nola musika-emanaldiak eta bisita gidatuak.

Jarduera kulturalen programa Langileen borrokak hitzaldiak ireki zuen. Iragana eta oraina, etorkizuneko ikuspegia, David Douglassek parte hartu zuen mahai-inguru horretan, Margaret Tatcherren gobernuaren pean Erresuma Batuan 1984an eta 1985ean egin ziren meatzarien grebetako buruzagi sindikal nabarmenaren eskutik. CNT Xixóneko C. Bermejok ere parte hartu zuen, baita CNT Valentziako Antonio Ruizek.

Abenduaren 2an, 18:30ean, Granollerseko Anònims liburutegian, Mujeres, vida y libertad 'mahai-ingurua egin da, Iraultza Kurduaren aldeko Kataluniako Jineoloju Batzordearekin eta Madrilgo' Mujeres Libres 'kolektiboaren ordezkaritza batekin. Abenduaren 3an, larunbata, 18: 00etan, Anònims de Granollersen, William C. Anderson kazetari, idazle eta aktibista afroamerikarrak Anarkismoa eta iraultza beltza izango ditu hizpide.

Erakusketak eta beste jarduera batzuk

Bestalde, 'El Granollers obrero y revolucionario (1850-1936)' erakusketa izango da abenduaren 2tik 9ra Granollerseko La Margirbada ateneo herrikoian eta 'Frederica Montseny' erakusketa Granollerseko Frederica Montseny Liburutegian. Emakume libreak (1936-1939): mundu berri baten aitzindariak 'eta' Francesc Ferrer i Guàrdia: l 'Escola Moderna' erakusketek itxiko dute CNTren XII. Kongresuari lotutako erakusketen programa. Azkenik, Granollerseko erdiguneko aireko babeslekura bisita gidatuak egingo dira, baita hainbat musika-emanaldi ere.