23/07/20

Santurtziko Enplegu Planaren enpresa esleipenduna, kondenatuta

• Lanerako SL, Santurtziko Emleo Planaren enpresa esleipenduna, kondenatua izan da askatasun sindikala urratzeagatik
  • "Enpresako zuzendaritzaren jarrera antisindikalaren beste adibide bat da", adierazi dute sindikatutik.

Lanean Fundazioa eta Lanerako S.L. enpresak ad-hoc sortu ziren Santurtziko Udalaren Enplegu Plana kudeatzeko lizitaziora aurkezteko. CNTren arabera, horrek "Udalak Santurtziko Enplegu Plana azpikontratatzearen ondoriozko soldata- eta lan-murrizketak ekarri zituen, baita lan-arriskuen prebentzioaren arloan hautemandako ez-betetze nabarmenak ere, eta horiek ere berretsi egin ziren Lanerako enpresari irekitako zehapen-prozedura administratiboaren bidez, arlo horretan arau-hauste larri bat egiteagatik".

Zentral anarkosindikalistak azpimarratu duenez, sail sindikatala enpresako zuzendaritzarekin biltzen saiatu zen, "irtenbide elkarrizketatua lortzeko", eta Udala egoeraren jakitun egin zuen, gatazkan bitartekari izan zedin, langileek inolako erantzunik jaso gabe.

Hori horrela, Lan Arloko Epaitegiak lehen auzialdian zigortu du enpresa esleipenduna askatasun sindikala eta oinarrizko eskubideak urratzeagatik, enpresan atal sindikala ez aitortzeagatik. Horri gehitu behar zaio CNTk salatu duela "udaleko obra-zinegotzi ohiaren jarrera antiobreroa, Sail Sindikaleko Laneko Arriskuen Prebentzioko ordezkaria mehatxatzeagatik ere kondenatu baitute, Lan Ikuskaritzak zehapen-espedientea ireki ondoren Lanerako Sailak arlo horretan egindako irregulartasunengatik".

"Gehien harritzen gaituena udal-arduradunen jarrera da", azpimarratu du CNTk, "gatazka sortu ondoren beste alde batera begiratzen aritzeaz gain, ildo onargarri guztiak gurutzatu dituzte, eta Enplegu Plana enpresa horretara azpikontratatu dute, nahiz eta Lanerako enpresaren aurkako kondena-epaiak jaso, langileen oinarrizko eskubideak urratzeagatik", adierazi du CNTk.

Era berean, CNTk "salaketa publiko bat egin nahi du, eta Santurtziko herritarrei jakinarazi nahi die nola gastatzen dituzten gure ordezkariak direla dioten horiek, orain obra eta zerbitzuetako zinegotzi ohiak sindikatu-ataleko prebentzio eta laneko arriskuen ordezkariari egindako mehatxuen aurrean epaitegiak ebatzi duen bezala".

"Lanerako S.L.ren lan-abusuen eta Santurtziko Udaleko arduradun politikoen konplizitatearen aurrean", CNTk salaketa publiko eta juridikoekin jarraituko du "Santurtziko Enplegu Planeko langileen eskubideak errespetatu arte".