22/07/27

CNTren garaipen berri bat La Okan

• Bilbon eta Areetan dendak dituen ATACO S.L. enpresa berriro zigortu dute askatasun sindikalerako eskubidea urratzeagatik.
  • «Garaipen hau beste urrats bat da langileen eskubideak babesteko», adierazi du ordezkariak.

Bilboko Lan Arloko 7 zenbakiko Epaitegiak ATACO SL kondenatu du ekintza sindikala gauzatzeko eskubidea urratzeagatik eta enpresak ordaindu beharreko kalte-ordaina ezarri dio. ATAKOk uko egin zion CNTko ordezkari sindikalari zenbait langileen egutegiak emateari, elikadura-merkataritzaz bestelako jarduera batekoak zirela argudiatuta.

Sail sindikalak lortuak zituen Askatasun Sindikalaren Lege Organikoaren 10. artikuluan zehaztutako informazio- eta kontsulta-eskubideak. Hala ere, enpresak beti jarri izan ditu eragozpenak “gure informazio-eskubideak baliatzeko”, adierazi dute sail sindikaletik. Kasu horretan, enpresak uko egiten zion langile batzuen egutegiak betetzeari, azpimarratu du ordezkariak, sail sindikalak irregulartasun ugari ezagutzen dituenean, hala nola gehienezko orduak betetzea, lanaldien arteko atsedenaldiak, etab., CNTtik adierazi dutenez.

Azkenean, sail sindikalak langileak babesten egiten duen lana berretsi egin dute epaitegiek, eta enpresa kondenatu dute ekintza sindikalerako eskubidea urratzeagatik, esan du ordezkariak.

Azkenik, sail sindikalak horrelako egoeren erantzuletzat jotzen ditu ostalaritzako hitzarmena sinatu duten sindikatuak (ELA, UGT eta CCOO). UGT, dendan egon zen bitartean, igandeetan eta jaiegunetan irekitzeari ekin zion, nahiz eta gero publikoki hori ukatu, erakunde anarkosindikalistak nabarmendu duenez. Gainera, salatu dute lan hitzarmen berak ekintza sindikala eten nahi duela, ordezkari sindikalen kopurua pertsona bakarrera mugatuz, enpresaren tamaina edozein dela ere; horrez gain, sindikatu bakar batek ere ez ditu afiliatzeko gutxieneko batzuk ezartzen ostalaritzako enpresa gehienetan.

«Sindikatu batzuen oztopoak gorabehera, CNTk aurrera egiten jarraitzen du sektorekako ezarpenean», adierazi dute zentral anarkosindikalistatik.

Ez dago ekitaldirik

Irakurriena